Meatless Friday

Tăiţei de orez cu legume
(Thai vegetarian noodles)



Încercăm, pe cât posibil, ca miercurea şi vinerea să postim. Sigur că pare uşor să renunţi la carne, ouă, lapte,  pentru două zile, însă de multe ori nu este chiar aşa. Când descopăr însă arome noi, pline de savoarea unor tărâmuri exotice, cum este Asia, lucrurile devin dintr-o dată, însă, mai lesne de făcut. Vă sfătuiesc şi pe voi să încercaţi o astfel de mâncărică rapidă şi aromată, nu neapărat cu aceste ingrediente, ci cu orice vă place sau aveţi prin casă, deoarece, îndrăznesc eu să spun (care nu am încercat prea multe reţete asiatice, dar care ador mâncarea picantă) că bucătăria asiatică este infinită.
O singură mare nemulţumire am, şi anume faptul că nu ştiu să mănânc cu beţişoare. Adevărul este că nici nu am încercat decât o dată, dar dacă este cineva dispus să mă ajute, promit să fiu o elevă silitoare. Eu vă invit la o porţie de tăiţei tailandezi, voi veniţi cu beţişoarele!

Ce am avut eu prin frigider
Tăiţei de orez (eu am folosit cam două mâini de tăiţei pentru două porţii)
2 morcovi
1 ardei gras roşu
1 ardei gras verde
1 ceapă
o bucăţică de varză
ardei iute
câteva alune (aş fi preferat muguri de pin, dar nu am avut)
boia
sare
sos de soia
Am tăiat morcovii în feliuţe ca în imaginea de mai jos
Varza se taie fideluţă, ceapa solzişori, ardeiul gras în bucăţele şi câteva rondele de ardei iute
Se pune puţin ulei de măsline în tigaie, cam două linguri, şi se adaugă morcovul, ceapa şi varza
Când acestea s-au muiat puţin se adaugă bucăţelele de ardei gras, ardeiul iute şi alunele. Se pune sare şi boia
Între timp, se fierbe apa. Se opreşte focul şi se lasă tăiţei cam 3 minute în apă după care se scurg
Se adaugă peste legume şi se amestecă bine pe foc iute pentru cam 4-5 minute. Se adaugă sosul de soia
Sunt gata destul de repede şi sunt foarte gustoase. Vă sfătuiesc să încercaţi şi voi, pentru că sunt nu numai foarte bune, ci şi dietetice. Vă doresc o vară cât mai răcoroasă!

BON APPETIT!

Comentarii

  1. Tu, Mirela, cred ca mi-am ales gresit ziua in care sa ma uit prin postarile tale. Azi am halit pana acum doar un mar si mor de foame...iar acum ghici? ... da, ai ghicit, am inundat redactia :) de pofta. La mai multe idei noi...pe care promit sa le pun si eu in practica!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mersi, Andreea si sper sa gasesti cat mai multe retete pe placul tau. Am de gand ca in toamna sa pun la punct un fel de sarbatoare campeneasca la care voi avea nevoie de ajutor. Sper ca unii dintre voi sa va alaturati initiativei mele, dar mai vb noi pana atunci. Te pup si spor la bucatarit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa va fie de bine! apetisant si sanatos!

    RăspundețiȘtergere
  4. CAT SOS DE SOIA TREBUIE PUS LA CANTITATILE MENTIONATE?

    RăspundețiȘtergere
  5. Am incercat si eu reteta, tot cu ce aveam prin frigider insa am pus si un ou batut o data cu pastele peste legume(+dovlecel in loc de varza). Problema a fost ca am pus sosul de soia (3 linguri cred) mai devreme. In final au fost comestibile, dar stiu ca pot fi mult mai bune!

    RăspundețiȘtergere
  6. Sosul de soia se pune, ca si sarea, dupa gust. Eu, spre rusinea mea, mananc cam sarat, asa ca pun vreo 6-7 linguri, cred. Spun cred, pentru ca de obicei pun direct cu sticluta :D

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare