Meatless Friday

Pancakes cu lapte de soia

 
Pentru o zi de vineri uşoară, de vară, recomandarea mea sunt aceste pancakes minunate, care nu conţin nici o urmă de lapte sau de ouă. Cu toate acestea sunt extrem de pufoase (pe cuvânt de cercetaş, cum ar spune americanii) şi gustoase. Trebuie neapărat să le încercaţi, mai ales că, aşa cum v-am obişnuit, am instituit Meatless Wednesdays and Fridays, însă este alegerea voastră dacă vreţi să vă alăturaţi acestei "campanii". Aceste clătite, chiar dacă pozele mele nu se ridică la înălţimea stării lor de fapt, pot fi servite cu orice: dulceaţă, miere, ciocolată, etc.

Ingrediente

1+1/2 pahar de făină
1 pahar lapte de soia
1/2 pahar de apă minerală (neapărat din sticla deschisă pe loc, ca să fie cât mai acidulată)
o esenţă de vanilie
un plic de zahăr vanilinat
trei linguri de zahăr tos
trei linguri de ulei de floarea soarelui 
o linguriţă de praf de copt
miere, dulceaţă, sirop, etc - pentru servit

Se prepară simplu şi rapid, după cum urmează. Amestecăm toate ingredientele, cu excepţia apei minerale, şi batem compoziţia cu mixerul. 
După aceea se adaugă apa minerală şi se mai amestecă puţin. Compoziţia este mai groasă decât la clătitele obişnuite şi se aseamănă, la textură, cu smântâna.
Se lasă zece minute la frigider. Cu un polonic se pune compoziţia într-o tigaie de teflon. Aceasta îşi va lua singură forma de cerc. 
Cam după două-trei minute suprafaţa este plină de bulbuci, semn că praful de copt îşi face datoria. 
Se întoarce pe cealaltă parte pentru încă două minute şi se azvârle (asta doar aşa, ca să nu pierdem din distracţia principală a făcutului de clătite) pe o farfurie. Se acoperă ca să stea calde. 
Se pregătesc pentru pozat. Aşa-i că-s mândre, mânca-le-ar mama, să le mănânce :P. (Floricelele au fost doar aşa de design, nu le-am mâncat, să ştiţi)
Le-am scăldat în nişte miere de salcâm, dulce şi fină. Şi le-am păpat. Pe toate. Pe bune. Noi doi.  
Aici o secţiune ca să vă convingeţi cât au fost de pufoase.
Cu siguranţă concurează cu pancakes-urile clasice, astfel că pe masa noastră vor fi tot mai des întânite.

BON APPETIT!

Comentarii

  1. arata super, si cred ca o sa le incercam si noi curand:P

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa imi spui neaparat cum ti s-au parut. Noua ne plac foarte mult, iar pentru asta seara o sa fie desertul perfect. Asa ca hai sa trecem la treaba :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare