Rămăşiţe reciclate

Budincă de cozonac cu căpşuni


Este un desert simplu de făcut şi delicios. Nouă ne-a plăcut foarte mult şi, cu siguranţă, vom mai face aşa ceva, mai ales după sărbători. Nici unul dintre noi, eu sau Dan, nu suntem mari iubitori de cozonac. Mie în general nu îmi plac genul acesta de prăjituri, cozonac sau panetone, deoarece mi se par prea uscate. Iar cum am primit un cozonac, care stătea în frigider de câteva zile, m-am hotărât ca de data aceasta să îl fac să fie pe placul nostru. Dacă prin poze o să vedeţi culori ciudate, cum ar fi verdele, să ştiţi că este vorba de rahat, ci nu de vreo legumă adăugată în compoziţie. Aşadar, sper ca această reţetă să fie şi pe placul vostru şi să o încercaţi şi voi, mai ales că se face rapid. 

Ingrediente
400 de grame de cozonac
600 ml lapte
5 ouă
1 ceaşcă de zahăr
300 gr căpşuni
50 gr de stafide 

Stafidele se pun la înmuiat în lapte pentru cel puţin 10 minute
Se unge un vas cu unt şi se bagă la frigider până ce terminăm compoziţia.
Se taie cozonacul în cuburi de circa 1 cm latura. 

Ouăle se bat bine după care se amestecă zahărul până se topeşte.
Apoi se împreună cu laptele şi stafidele şi se adaugă peste cozonac. 
Se lasă câteva minute să se înmoaie bucăţelele de cozonac.
Căpşunile spălate se taie în jumătăţi şi se aşază peste compoziţie. 

Se bagă la cuptor pentru aproximativ 40-45 de minute, iar la sfârşit va ieşi cam aşa.

Este delicioasă. Totul se tranformă într-o budincă, asempnătore la gust şi la aspect cu crema de zahăr ars. Iarna de poate servi fierbinte, însă pentru această perioadă vă sfătuiesc să o lăsaţi să se răcească şi să o băgaţi la frigider pentru cel puţin o oră.

BON APPETIT!

Comentarii

  1. Ce fruimos colorata e budinca ta!si bunica facea mereu budinca de cozonac dupa sarbatori ,bineinteles ca nu folosea si capsuni ,ca deh erau vremuri grele pe atunci
    Poti proba sa tapetezi tava cu zahar ars.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, m-am gandit si la asta, dar am renuntat pt ca am de gand sa fac o crema de zahar ars zilele astea, si nu voiam sa-mi stric pofta:P. Multumesc de aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  3. E reteta clasica de bread pudding Americana, cu cozonac in loc de paine....

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare