"Viţel tunat"

Vitello tonnato
O reţetă uşoară, de vară. Puţin modificată faţă de cea originală şi cu o garnitură verde, verde, (poate prea verde pentru mine, care nu mă împac cu mazărea). Gustul viţelului cu sos de ton este, însă, deosebit de bun. Textura  fibroasă a cărnii de vită, împreună cu sosul fin de peşte este o combinaţie pe care trebuie neapărat să o încercaţi. Pentru reţetă, m-am inspirat de la Angela, însă în ceea ce priveşte modul de preparare al cărnii, ideea mi-a venit de la Curtis Stone, protagonistul emisiunii "Take home chef".

Ingrediente

500 de grame de carne de viţel (merge şi vită)
1 cutie de ton bucăţi
4 linguri de maioneză 
4 linguri de ulei de măsline
o jumătate de lămâie
1/2 linguriţă piper alb
sare
capere (eu nu am avut, aşa că m-am folosit de mazăre şi pentru sos)
mazăre (sau orice altă garnitură)
Carnea, tăiată în două bucăţi, de circa 15 centimetri lungime, se curăţă de pieliţele aţoase.
Se săreză şi se piperează, după care se rulează în folie alimentară, care se leagă la ambele capete cu aţă. 
 Se pun cele două bucăţi într-o crăticioară cu apă şi se lasă la fiert circa 40 de minute. În acest mod, carnea se va găti în suc propriu şi va avea o savoare aparte.
După cele 40 de minute carnea arată cam aşa. Nu este uscată, deoarece s-a pătruns cu sucul propriu format în interiorul foliei şi este mult mai dietetică, nefiind friptă în ulei. O lăsaţi să se răcească după care tăiaţi feliuţe subţiri, de aproximativ 0.7 cm, pe care le aşezaţi pe farfurie. 
În timpul cât fierbe carnea, puteţi face sosul de ton. Conserva de carne de ton se scurge bine de lichid şi se aşază bucăţile într-un castron. Peste, se adaugă cele patru linguri de maioneză, uleiul de măsline, sarea şi piperul alb. Se amestecă bine cu un blender până sosul devine foarte, foarte fin. La final se stoarce lămâia şi se mai amestecă jumătate de minut, după care se dă la frigider. 
Feliuţele de carne se aşază pe farfurie, iar peste ele se adaugă sosul. Deasupra sosului ar fi trebuit puse capere, însă eu nu am avut, aşa că m-am folosit de câteva boabe de mazăre, mai mult pentru design. Se serveşte împreună cu garnitura de mazăre verde, sau orice altceva preferaţi. 

BON APPETIT!

Comentarii

  1. Buna idee cu carnea fiarta in suc propriu ,pregatita in acest fel se poate condimenta si cu alte sosuri!Sa stii ca in loc de capere mai poti pune si un castravecior murat .

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa incerc si asa. Probabil ca astfel va avea un gust mai fresh. Oricum sa stii ca mi-a placut foarte mult... in afara de mazare:D.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela ,cum de nu iti place mazarea?

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu ce sa zic... Pur si simplu nu ma prea incanta. Merge in salata boueuf, in legume sotate sau chiar si mancarica, dar fiarta asa pur si simplu mi s-a parut destul de greu de ingurgitat :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce tip de mazare folosesti? si eu am avut probleme cu gustul mazarii dar am inceput sa folosesc mazare congelata si cel mai mult imi place Findus Primavera, sant mici si dulci ,le calesc cu putina ceapa acoper cu apa si adaug o lingura de sos concentrat de rosii ,sant foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am folosit mazare congelata, de la Auchan. Nu stiu ce sa zic... de mica nu ma prea impac cu mazarea, asa ca nu cred ca tine de soiul de mazare ci mai mult de ea in sine:). Data viitoare nu ma mai risc cu mazare ca garnitura:)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Sa stii ca e o diferenta enorma ,cand v-a mai fi vreodata sa folosesti mazare incearca aia de care am zis eu ,ai sa vezi ca e diferenta de la cer la pamant ,de obicei mazarea e fainoasa ti se umple gura si parca nu aluneca pe gat ,cealalta e diferita ,eu acum pot sa zic ca chiar imi face placere sa o servesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Oki, promit sa le incerc, daca o sa gasesc si la noi in magazine. Vad ca tu esti mare fan mazare si incerci sa ma convertesti si pe mine la aceasta leguma:D. Glumesc, mersi de faoturi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu o manac chiar asa de des ,dar acum de cand folosesc acest tip de mazare imi face placere cand este in farfurie ,nu ca pana acum cand ma plictisea.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare