Italian style

Tortellini cu smântână şi parmezan

Keep it simple! Acesta pare sa fie motto-ul bucatariei italiene, care mie mi se pare fabuloasa prin simplitatea prepararii si prin bogatia aromelor. Trebuie sa recunosc ca sunt un mare fan paste (desi ar trebui sa le cam evit, multi carbohidrati!), dar nu pot refuza nicicand o farfurie de spaghete sau tagliatelle (preferatele mele) cu brânzeturi, sau, de ce nu, o budinca de paste cu smantana, cascaval si telemea la cuptor. De data aceasta am avut pofta de niste tortellini, care desi au un pret cam piperat (aproape 20 de lei pachetul de 250 gr de Barilla) nu m-au dat tocmai pe spate. Dar, sosul simplu de smântână cu parmezan (în cazul de faţă parmezan si alte branzeturi maturate, denumite generic Especial Pasta) a dat o savoare aparte acestui gen de paste. Marele avantaj este ca prepararea nu dureaza mai mult de un sfert de ora.

Ingrediente

250 gr tortellini 
Parmezan (sau alte branzeturi, dupa cum doriti)
Smantana 

Se pun pastele la fiert in apa (in clocot) cu sare si un strop de ulei si se fierb conform instructionilor de pe ambalaj, circa 10 minute. 
Se clatesc sub jet de apa rece ca sa nu se lipeasca intre ele, iar, intr-o tigaie sau cratita, preferabil de teflon, se pune smantana. Cand aceasta incepe sa fiarba se arunca parmezanul (cam o cescuta) peste. 
Amestecati pana se omogenizeaza si incepe sa se ingroase (cam 30 de secunde) si adaugati pastele. 
Mai lasati la foc mic pentru inca un minut, sa se incalzeasca bine tortellini si sa se imbine cu textura sosului si trantiti-le pe o farfurie. Puneti inca putin parmezan pe deasupra si serviti-le fierbinti. 
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Ciao Mirela!ce mai faci? chiar sa stii ca ai dreptate ,mancarea italiana in tara are niste preturi exagerate.Toate cele bune !ciao,ciao

    RăspundețiȘtergere
  2. Ceau, Angela! Bine ai revenit! Cum a fost vacanta? Sa stii ca am dus lipsa retetelor tale gustoase. Nici eu nu am prea avut spor la postat pe blog. In ceea ce priveste preturile piperate, din pacate asa se intampla la noi. Doar ce am vazut la tv un material in care se arata ca hainele dintr-un lant cunoscut de magazine sunt cu pana la 60 la suta mai ieftine in Spania decat in RO: acelasi produs, aceeasi firma, etc. Vorba aia: suntem prea saraci sa ne permitem lucruri ieftine, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Trist dar adevarat ,multi dintre noi nu stim sa apreciem adevarata valoare a anui lucru decat atunci cand vedem eticheta si acest lucru a inceput sa fie speculat in mod negativ marind preturile in mod exagerat.In Romania pret mare = calitate nu e deloc exact.Eu eram intr-un magazin si am vrut sa cumpar o margarina,cum ca nu stiam ce sa aleg am intrebat pe o doamna :nu va suparati care margarina e mai buna ?,raspunsul a fost:pai luati-o pe aia care e mai scumpa .

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare