Salau, file din p(ov)este

File de salau cu sos de smantana si ciuperci
Povestea incepe undeva in vechiul taram al faraonilor, cu un file de salau de Nil. Ajuns pe meleagurile autohtone, direct pe tarabele marilor hypermarketuri, salaul de Nil s-a adaptat perfect metehnelor aborigene. In loc sa stea protapit pe o farfurie cu orez, scaldat in aromele Africii, salaul egiptean s-a inecat intr-un vas de yena, cu smantana grasa si ciuperci gustoase. Dar sa purcedem mai bine la prepararea fileului de salau, care nu dureaza nici mult, dar nici putin si se garniseste cu multa grija si dragoste pentru mancare. 
Ingrediente
800 g file de salau (sau orice alt peste file)
O lamaie
O rosie
O cutie de ciuperci
350 g de smantana grasa (recomand smantana pt gatit, din aceea UHT)
Obligatoriu: Pofta de peste!

Se asaza cateva feliute de lamaie pe fundul vasului (va sfatuiesc sa dati jos coaja, deoarece noi am avut surpriza neplacuta ca a devenit cam amara) si se stropeste cu vreo patru linguri de ulei de masline. Se asaza fileurile de peste bine sarate si piperate, iar peste ele punem cateva feliute de rosie taiate subtire si inca putina lamaie, ca deh, asa ii sta bine pestelui, cu savoare de lamaie. Se acopera vasul cu folie de aluminiu si se da la cuptor, la foc mediu, pentru cam 25 de minute. 
Intre timp, pregatim sosul de smantana, carevasazica va imbraca fileul intr-o crema spumoasa, fina si delicioasa. Ciupercile din conserva (puteti folosi si proaspete) le distuiti in putin ulei de masline cu sare si piper si adaugati smantana. 
Scoatem pestele de la cuptor si il admiram pret de cateva secunde. Asa-i ca-i mandru?
Se adauga sosul de smantana si ciuperci peste peste si se mai baga la cuptor pentru vreo zece minute. Dupa ce l-am scos din cuptor presaram niste patrunjel.
La final, fileurile sunt bine patrunse, dar cremoase si foarte, foarte gustoase.
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Iata ca a aparut in sfarsit si promisul peste!Sa va fie de bine,

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu salivez, ar trebui sa nu mai intru pe bloguri cu mancare ca mi se face pofta

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceau, Angela, am fost putin plecata pe la parinti, deci am absentat motivat.
    Pt Levente: Eu chiar te rog sa o faci in continuare, iar daca ti se face pofta, nu ezita sa trei la cratita :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Bine ai revenit!Sper ca ai avut parte de vreme frumoasa in aceste zile!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe unde mai umbli draga Mirela? Esti bine?

    RăspundețiȘtergere
  6. :))) Angela, mersi ca intrebi de mine. Da, sunt bine, dar puturoasa :)). Am retete de pus pe blog, dar mi-a facut blogspot-ul figuri la urcat poze, asa ca m-am lasat pagubasa. Promit sa revin maine cu o reteta.
    Tu ce mai faci?

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc de intrebare,sant bine ,a venit toamna si pe aici la mine....Sant curioasa sa vad ce mai postezi!Ciaoooo!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare