Coffee or tea delight

Biscotti cu ciocolata si mix de alune
Biscuiti italieni, crocanti si uscati ca niste pesmeti, dar gustosi si perfecti pentru o cana de ceai sau cafea. I-am facut aseara si am avut doua ajutoare de nadejde: pe sotul meu si pe Gabi, un prieten care nu a mai apucat sa-i guste, dar pentru care am oprit o portie. Se pot tine intr-un recipient acoperit pana la doua saptamani, dar nu e cazul, ca la cat sunt de buni si de usor de facut, peste doua-trei zile se poate pregati o noua portie. 
Ingrediente
2 cani de faina
1 cana de zahar
doua lingurite praf de copt
un praf de sare
o ciocolata cu procent ridicat de cacao
3 oua
2 linguri de unt topit
o esenta de vanilie
cacao
alune (eu am avut un mix de alune de padure, fistic, migdale si caju)

Faina, zaharul, praful de copt, sarea si ciocolata, facuta bucatele mici se amesteca. Intr-un vas separat mixam ouale, cu untul topit, esenta de vanilie si cacaua. 
Alunele se taie in bucatele si se adauga in amestecul de oua. (De partea asta s-au ocupat cu mult talent baietii, dupa cum se poate vedea in imagine). Aici a fost si o problema. Desi pe punga nu scria, si am citit cu mare atentie, alunele erau un pic sarate. Dar am rezolvat si asta. Le-am pus 10 minute intr-un castron cu apa zahar si vanilie si s-a dus toata sarea.
Am amestecat toate ingredientele si s-a format un aluat lipicios din care (aici intervine Dan - asistentul principal, care s-a tranformat apoi in chef si a preparat felul doi: file de salau pane cu orez si brocoli, yammy) iubitul meu sot a format doua batoane pe care le-a pudrat cu faina. Acestea au ajuns la cuptorul incalzit in prealabil pentru aproximativ 25 de minute.
Dupa ce le-am scos de la copt aratau cam asa
Tot Dan le-a taiat in bucatele de 1 cm grosime si au mai stat la cuptor pentru 15 minute sa se usuce bine. Nu va ascund faptul ca sunt deosebit de gustosi si daca nu ii mai lasati la cuptor sa se usuce, astfel ca faceti cum doriti voi. 
Asta a fost tot. Dupa ce s-au racit i-am pus intr-un borcan cu capac, care a ajuns deja aproape jumatate. Dar nu-i bai. Ca la cat de simplu se fac peste cateva zile s-ar putea sa mai fac o tura. 
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Imi danseaza papilele !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) Ma bucur ca my biscotti were music for your tongue :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanti acesti biscuiti si sant simpli de pregatit!Si felicitari lui Dan ca te ajuta ,si al meu Dan are obiceiul sa-si bage manutele in bucatarie ,azi era un spectacol sa-l vezi cum pregatea lipie ,avea mainile pline de faina,a umplut casa de fum ,a ars doua tigai dar am mancat fasole cu ciolan si lipie!

    RăspundețiȘtergere
  4. :))))) Asta e bine, ca ai ajutor, asa e si la mine. Singura m-as plictisi sa gatesc, dar asa, ca dau si indicatii chiar ca sunt sefa la mine in bucatarie, am si subaltern :)))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare