Amintiri din copilarie

Orez cu lapte
Serile copilariei imi revin in minte cu aroma de lapte si scortisoara si cu mamaie venind cu un castronel aburind la pat. Fie ca era vorba de o portie de orez cu lapte, gris cu lapte, macaroane, budinci sau alte bunatati, imi amintesc de serile calde de iarna, cu radiatorul langa pat, infofolita in paturi si cu mamaia citindu-mi povesti. Acum, realitatea de atunci a devenit poveste, o amintire dulce si inmiresmata de glasul duios si mana calda a bunicii. Orezul cu lapte e doar o particica din acea poveste, insa bine impregnata de aromele copilariei. Sigur ca nu imi iese perfect ca al bunicii mele, dar incerc de fiecare data un sentiment de bucurie atunci cand prepar acest desert.
Ingrediente
o cana de orez
patru cani de lapte
cinci linguri de zahar
esenta de vanilie sau zahar vanilinat
un baton de scortisoara
o lingura de unt
dulceata, nuci, stafide sau fructe proaspete pentru servit

Orezul trebuie bine spalat si lasat in apa cam doua ore ca sa se umfle putin. Laptele il puneti la fiert cu zaharul, scortisoara si esentele si cand e aproape sa dea in clocot adaugati orezul si lasati sa fiarba la foc mic cam 30-40 de minute, amestecand constant, ca sa nu se prinda. Cand este gata, il luati de pe foc si adaugati untul. Amestecati bine si il asezati in castronele si serviti simplu sau cu dulceata/fructele preferate. Eu am folosit de data aceasta dulceata de afine si a fost un mare hit. Hope you enjoy it!
BON APPETIT!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare