Not american, but still a pie

 Placintele cu branza
 Placintelele astea sunt tare simplu de facut si foarte, foarte gustoase. Am gasit reteta pe blogul Dulciuri fel de fel si am zis ca merita incercata. Va sfatuiesc si pe voi sa faceti la fel, mai ales ca sunt perfecte pentru o seara de iarna, servite alaturi de o halba de bere sau un pahar de vin fiert si o comedie buna (cum ar fi American Pie :D).
Ingrediente
Aluat 
1 ou
100 g smantana
100 ml apa
1 lingurita sare
350 g faina
60 g unt (la temperatura camerei, ca sa fie moale)
100 g smantana pentru uns placintele

Umplutura 
500 g branza
3-4 linguri smantana
1 ou
marar
Din faina, ou, smantana, apa si sare se framanta un aluat, care se imparte in trei parti. Lasam sa se odihneasca 10 minute, iar apoi intindem foile foarte subtiri, presarand faina ca sa nu se lipeasca.
 Dupa ce am intins bine foaia, acoperim cu un din belsug si o rulam. Lasam cele trei rulouri de aluat la frigider pentru aproximativ 30 de minute.
Eu am facut doua feluri de amestec: unul doar cu branza, iar celalalt si cu marar. Amestecati branza faramitata cu smantana si oul si, dupa gust, mararul.
Taiem bucatele cam de 3-4 cm din rulourile de aluat pe care le intindem bine si punem o lingura de umplutura in mijloc. 
Adunam marginile ca in imaginea de mai jos si le strangem bine ca sa nu iasa umplutura.
Le intorcem si le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Ungem fiecare placinta cu o lingura de smantana.
Mie mi-au iesit doua tavi (de aragaz) de placintele. Au fost absolut delicioase. Cu siguranta o sa mai repet experienta!
BON APPETIT!

Comentarii

  1. :))) Ela, te sfatuiesc sa incepi operatiunea placintareala, ca sunt tare delicioase. Pe aceasta cale ii multumesc si Mihaelei (Dulciuri fel de fel) pentru aceasta reteta gustoasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ciao Mirela ,am mai scris un mesaj dar vad ca a disparut .Deci ce fel de branza ai foosit :urda sau branza de vaci proaspata?

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceau, Angela. Nu stiu cum se s-a sters, mie nu mi-a aparut nimic. Eu am folosit telemea de vaca mai putin sarata, impreunata cu telemea de oaie, dar tu poti pune ce vrei. Mie imi plac placintele mai sarate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma tot gandesc daca ar merge umplute cu magiun? Tu ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm, eu cred ca da, nu are de ce sa nu mearga. Eu zic sa incerci si sa imi spui si mie cum au iesit!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am vrut sa le fac ieri dar nu ma lasa sotul sa bucateresc,cica trebuie golit frigiderul ....

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare