Addicted to bread

Paine taraneasca
Cum ar fi viata fara paine? Pentru mine, foarte grea. Din pacate, imi place foarte mult painea, astfel ca o dieta fara macar doua feliute pe zi ar fi imposibila pentru mine. Tocmai din acest motiv incerc sa coc cat mai des paine. Painea de casa este evident mult mai sanatoasa, dar si mult mai satioasa. O astfel de paine ne tine cam trei zile, iar gustul nici nu se compara cu cel din comert. Painea taraneasca are o coaja mai crocanta, dar foarte, foarte buna. Eu una ador sa mananc o felie de paine fierbinte cu o bucata de branza. Imi aminteste de copilarie, de vacantele petrecute la bunicii de la tara, cu painile scoase din cuptorul de lut sau din test (asta e pentru o poveste viitoare) si branza grasa ca untul, facuta din smantana laptelui. Ce delicii... ce arome calde si dulci de copilarie. Eu va sfatuiesc sa faceti cat de des puteti paine, mai ales in weekend, mai ales pentru mirosul care va va umple casa.
Ingrediente
1 kg de faina
300 ml apa
300 ml lapte
2 pliculete drojdie uscata
50 ml ulei de masline
sare 
zahar
Laptele si apa se amesteca si se incalzesc. Faina se pune intr-un vas incapator si in mijloc de adauga drojdia cu o lingurita de zahar, peste care se pune putin amestec caldut de apa si lapte si se lasa 10 minute.
 Puneti sare (cam doua lingurite) si restul de lichid si framantati bine. Dati aluatul la dospit pentru o ora. 
Din aceasta compozitie mi-au iesit doua paini. Inainte de a le pune in tava, sa le tavaliti bine prin faina (pentru un aspect mai rustic :D). Inainte de a le baga la cuptor, mai lasati-le in tava 15 minute.
Painea se pastreaza cel mai bine intr-o punga de hartie, asta in cazul in care mai aveti ce pastra, dupa ce au trecut hunii si tatarii prin bucatarie si s-au indopat cu paine fierbinte cu branza si rosii.
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Si eu coc cam la doua zile painica,mancam numai de casa,,,,este foarte buna si nu se compara cu cea din comert care zici ca mesteci guma(parerea mea).O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  2. bun ,arata chiar ca o paine de casa,azi am facut si eu paine cu lapte,eu fac mereu ca mancam doar paine facuta in casa

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirela - ma bucur sa aud ca la tine in casa se coace paine atat de des. Din pacate, mie nu imi permite timpul sa coc atat de des, dar avem noroc cu o brutarie fantastica la coltul blocului (Fropin) de unde luam niste baghete naturale, crocante si pufoase, dar nu gumate, cum spui tu
    Ina - painea cu lapte e parca mai gustoasa decat cea fara si parca si aluatul se omogenizeaza mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. Painea facuta la aparat poate fi considerata paine de casa?! Ca ma tot gandesc sa cumpar o masinarie de facut paine din comert, mai ales ca nu sunt atat de scumpe...

    RăspundețiȘtergere
  5. :) Da, Ghery, e considerata de casa. Eu chiar te rog sa iti iei si sa faci, ca si eu sunt curioasa cum iese painea la el. Am inteles ca e tare gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Gerald ,daca imi pot permite ,eu te sfatuiesc sa iti cumperi masinaria de paine...merita !Pun aici un link unde e postata masina mea de paine http://ilmenudiangela.wordpress.com/2009/04/18/masina-de-facut-paine/.Iar pe coloana din dreapta la categoria aluaturi ,tot ce e scris acolo e facut cu masina de paine!

    Mirela ,gazda draga scuza ca nu te-am salutat pe tine intai ,multumim de reteta si pana una alta iau o felie ca nici eu nu pot trai fara paine!

    RăspundețiȘtergere
  7. mirela -nu stiu de ce nu a iesit bine linkul de la masina de paine ,esti draguta sa controlezi tu ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Angela, linkul e ok. Am intrat si vad minunatia de masina. Mi-as lua si eu una, dar crede-ma, am o bucatarie cat o cutie de chibrite si nu am unde sa o pun, din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  9. Paine facuta cu Masina de facut paine este foarte practica in sensul ca pui toate ingredientele inauntru si in trei ore ai painea gata,eu o pun seara si dimineata ai painea calda dar nu poti face painisoare sau covrigi cu sare sau cu seminte de dovleac,doar manual.

    RăspundețiȘtergere
  10. Te rog sa ma scuzi ca m-am grabit sa raspund la inrebarea cu Masina de paine,voiam sa -ti spun ca painile pe care tu le-ai facut si fotografiat arata mult mai bine decit painea din Masina,care nu arata asa frumoasa,rusticala.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare