Meatless Wednesday

Tocanita de legume
O reteta special pentru cei care postesc si carora le doresc sa ii ajute Dumnezeu sa aiba tarie pana la sfarsit. Din pacate, asa cum v-am spus deja, eu nu am avut. Incercam totusi sa poftim miercurea si vinerea si reusim, insa este esential sa avem un meniu gustos si diversificat, cunoscut fiind faptul ca sunt o gurmanda inraita. Mananc, asadar, numai ce am pofta. Cu tocanita de legume ma impac foarte bine, in orice anotimp si e perfecta pentru o zi de post. Avem nevoie de legume cat mai multe. Eu am folosit ceapa, morcovi, ardei gras, telina, rosii si patrunjel, ulei de masline si condimente. Cantitati nu va dau, pentru ca fiecare pune ce vrea, in functie de ce-i place mai mult. In primul rand am calit ceapa in putin ulei de masline, dupa care am adaugat morcovul si ardeiul gras, pana se inmoaie.
Rosiile se pun in putina apa fiarta, ca sa se ia mai usor pielita, se taie in patratele si se adauga in tocanita.
Se condimenteaza dupa gust cu sare si piper si se pune patrunjelul tocat. Mie imi place la nebunie cu paine prajita si ardei iute. 
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Din cauza postului ma bucur ca sunt catolic. Macar la mine postirea e mai usoara.

    RăspundețiȘtergere
  2. :))) Bravo, Ghery, esti genial! Ce poti sa debitezi, Dumnezeule mare! :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Merge bine si cu o frunzulita de dafin ..ii da o aroma placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Angela, sorry, dar am o problema cu dafinul. Nu ma prea incanta. La sarmale merge, dar in rest nu ma prea impac cu el. :) Mersi de sugestie, oricum

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna idee cu tocana de legume...chiar uitasem de felul asta de mancare.Am sa-l incerc..am apa in gura)))

    RăspundețiȘtergere
  6. buna mereu o tocana de legume,cand e proaspata stai aproape de cratita

    RăspundețiȘtergere
  7. E prima data cand aud de dafin in sarmale ! Am mai invatat ceva!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Ana - da, si mie mi se intampla sa uit, noroc ca a venit primavara si mi-am amintit ca un amestec de legume proaspete e delicios
    @Ina - ai perfecta dreptate!
    @Angela - da, maica-mea pune dafin in sarmale, dar daca ma gandesc bine maica-mea pune dafin in aproape orice mancare, chiar si in supa. Probabil de aici fobia mea :))))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare