Pie, pie now

Placinta cu iaurt
Am mers la ziua de nastere a nepotelului meu, copilul verisoarei mele. Toate bune si frumoase, distractie, copiii cu joaca lor, noi cu joaca noastra. Ajungem si la tort, dar in acelasi timp ajunge pe masa si o placinta care imi facea cu ochiul. Cum sunt mare amatoare de placinte, poale-n brau, scovergi si toate gretoseniile de pe lume umplute cu branza sarata, nici nu apuca oamenii sa puna placinta pe masa ca eu si exclam: "Placinta cu branzaaaaa". "Nu e cu branza, e cu iaurt", mi se raspunde. Hmmm, cum o veni asta. Atunci nu vreau. Nu mananc. Si ma infoi mai rau ca o merdenea in sinea mea si ma gandesc ca a doua zi o sa dau iama pana in Piata Aurora (by the way, mie mi se pare ca la cofetaria de langa Piata, se gasesc the best merdenele ever) si o sa ma indop cu preferata mea. Sa ma intorc insa la placinta cu iaurt. Gazdele insista sa gust macar. Ce sa fac? Nu poti refuza, mai ales cand sarbatoritul (cinci anisori - La multi ani, inca o data, Ionut!) se alatura corului de instigatori. Gust un coltisor dintr-o bucatica, asa ca sa nu ma stramb prea tare daca nu-mi place si un cor de ingeri incep sa-mi cante in ureche. Aleluia! E cea mai buna placinta dulce pe care am mancat-o vreodata. Aflu si cum se face si, peste doar cateva zile, trec la fapte.
Ingrediente
Un pachet de foi de placinta
O jumatate de pachet de unt
800 gr de iaurt
6 oua
o cescuta de zahar
2 pliculete de zahar vanilinat
o lingura de gris
Eu nu am folosit chiar tot pachetul de foi, ci doar 10 bucati. Untul l-am topit si am uns sapte dintre foi cu el.
Ouale le-am amestecat cu zaharul, zaharul vanilinat si am adaugat iaurtul si grisul. Compozitia am pus-o peste primele straturi de foi.

Am adaugat si restul de foi, unse, desigur si ele cu unt si am bagat tava la cuptor la foc potrivit pentru vreo 40 de minute. Trebuie neaparat sa o incercati. La gust seamana foarte mult cu placinta cu branza dulce, insa are o consistenta mai fina. Daca va place, puteti pune si stafide. 
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Cele mai bune prajituri din viata mea le-am mancat tocmai la cofetaria de langa Piata Aurora. Cat despre placinta, daca e facuta cu iaurt nu ar fi trebuit sa fie acra?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, cofetaria aia bestiala. Au si o cafea din aia arhaica, dar buna. Cand ma inviti la o prajitura si o merdenea acolo? :D
    In ceea ce priveste placinta, nu e acra deloc, asta a fost si surpriza mea. Seamana cu placinta cu branza dulce.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesanta placinta ta ,parca imi face cu ochiul! La multi ani lui Ionutz!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ina - e simpla, dar buna. Mai ales a doua zi. Asta am uitat eu sa va spun, trebuie sa o mancati a doua zi, ca altfel nu e prea buna.
    Angela - Multumesc de urari! Sper sa-ti placa daca o sa incerci

    RăspundețiȘtergere
  5. Ba am si facut din ala, daca te referi la diplomat. :) http://madamelechef.blogspot.com/2010/11/sweet-anniversary.html

    RăspundețiȘtergere
  6. Miine dau faga sa cumpar foi de placinta si iaurt,arata foarte tentant,am doi devoratori pe aici.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare