Tort fistichiu

Tort cu fistic, ciocolata alba si neagra
Imi place poza asta. Nu am facut-o eu, ca mie nu-mi iesea asa, ci Oana, care a reusit sa surprinda exact ce trebuia. A fost un tort bun si rapid, mai ales ca nu am copt eu blatul. L-am cumparat, dar nu va oripilati, ca nu e plin de e-uri, b-uri, w-uri. Mi-a sarit in ochi cand am mers la Billa si e marca Ottima Pan, una din cele mai faine cofetarii din Timisoara: oua, faina, zahar, praf de copt. That's all folks si e de bine. Am folosit, asadar, blatul cumparat si muuuuulta ciocolata. 
Sirop: 200 ml apa, esenta de rom, 100 gr zahar. Am taiat blatul in doua si am insiropat baza cu jumatate din acest sirop.
Crema de ciocolata neagra: 3 tablete de ciocolata cu lapte, 50 gr smantana dulce, 100 gr stafide, putin rom sau coniac, fistic. Smantana se pune pe foc pana ajunge la punctul de fierbere dupa care se adauga ciocolata rupta in bucatele. Stafidele se inmoaie in putin rom sau coniac, dupa care se adauga in crema. Eu am avut 100 de grame de fistic, dar nu stiu sa va spun cat mi-a ramas dupa ce l-am curatat de coaja. L-am taiat in bucatele mici si am oprit putin pentru ornat. Am lasat crema sa se raceasca 30 de minute si am intins-o peste primul blat, peste care am presarat si fisticul.
Am pus si cel de-al doilea blat si l-am insiropat, dupa care m-am pus sa pregatesc crema de ciocolata alba, pe care am folosit-o pe post de glazura. 
Crema de ciocolata alba: 3 ciocolate albe, 30 gr smantana. Se procedeaza la fel ca la crema de ciocolata neagra, si se pune calda peste tort, ca sa poata fi intinsa bine. Am ornat cu restul de fistic si gata tortul. Nu mi-a luat mai mult de 45 de minute. Poze cu tortul ornat nu am, ca am uitat sa facem. :D 
BON APPETIT!

Comentarii

  1. crema asta e super buna,tortul arata bine,sigur a fost foarte bun

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ina - crema e foarte simplu de facut si asta e un mare avantaj :D
    @Ionela - A fost, mai ales fisticul, cred ca a devenit un must have pentru deserturile mele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi place mult fisticul,cauta poate gasesti si in tara crema de fistic ,e foarte buna,e concentrata pui putin in creme si pe langa ca ii da o nuanta vernil ,splendida ii da si o aroma minunata .

    RăspundețiȘtergere
  4. Angela, si mie imi place foarte mult. Cand eram mica adoram inghetata de fistic, asa ca ma gandesc sa fac si eu. In ceea ce priveste crema, nu am vazut pana acum la noi asa ceva, dar o sa ma uit. Mersi de pont.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare