Aventuri culinare

Targ de produse traditionale la Arad
Am fost in weekend la Arad. Am aflat de pe blogul Bucatarului maniac de un targ de produse traditionale la Arad si ne-am zis ca nu ar fi rau sa facem un drum pana acolo, mai ales ca la Timisoara sunt cam rarisime astfel de evenimente. O sa va spun inca de la inceput ca nici cel de aici nu mi-a facut o impresie prea grozava. Localizat in centrul orasului, in Parcul Eminescu, targul ne-a primit cam anost cand am ajuns noi acolo, sambata, pe la ora 12. Am zis asadar sa mai dam o raita prin centru, mai ales ca mare bai e cu afurisitele alea de parcometre, pentru care iti trebuie monezi de 50 sau de 10 bani, astfel ca trebuie sa te milogesti de vanzatorii de ziare sa te ajute cu maruntis. Cand ne-am reintors, lucrurile se mai dezmortisera astfel ca in prim plan era o taraba cu pita de Pecica, mandra si infoiata, asa cum ii sade bine unei paini cu adevarat traditionale, despre care se spune ca ar fi fost inventata inca de pe vremea dacilor si care, din cate stiu eu, este marca omologata. 
Erau si ceva galuste slovacesti in meniu, dar nu erau gata, astfel ca nu am gustat. Mi s-a parut, insa, foarte misto faptul ca galustele erau executate de Clubul Orasenesc al Pensionarilor Nadlac. 
Au urmat nelipsitele gratare, mici si bere la halba, in spirit traditional al consumatorului contemporan. Deci, pas!
Nu au lipsit, desigur, "traditionalele" E-uri.
Restul nu am mai apucat sa pozez, din vina de baterii exhaustate. Pot sa va spun, insa, ca am gasit o batranica tare draguta cu branzeturi. Cas de oaie - 18 lei (putin cam piperat, zic eu, avand in vedere ca in pietele din Timisoara se gaseste, in aceasta perioada, la 15-16 lei/kg) si cascaval de casa - 25 de lei/kg. Megasurpriza a fost insa branzica liptai, din care eu nu am mai mancat niciodata pana acum. Mi-a dat sa gust si mi s-a parut cam gretoasa, pe moment. Cand am apucat sa-i savurez aroma, dupa cativa pasi, si am vrut sa cumpar din bunatatea suprema, era prea tarziu, deja se vanduse ultimul kilogram, caci tanti nu avea prea multa in acel moment. Dar nu-i bai, o sa sondez piata si o sa gasesc eu si pe la noi asa ceva. Nu o sa va mai povestesc de taraba cu hot dog, care trona chiar in mijlocul targului, ci o sa va arat cu ce m-am intors eu acasa. Putin, dar bun.

Comentarii

  1. Faina plimbare ,nu am inteles prea bine chestia cu branzica liptai ,ce tip de branza este?

    RăspundețiȘtergere
  2. Angela, nu prea stiu nici eu sa explic. Pot doar sa-ti spun ca e o branza crema foarte grasa, ca o smantana, care se poate intinde pe paine. E ceva aparte, dar data viitoare cand o sa mai gasesc o sa revin si cu detalii.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc ,poate in acest fel o sa o gasesc si eu ,data viitoare cand vin in tara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Găsești câtă vrei în piața din Pecica (miercuri și sâmbătă).

      Ștergere
  4. Sper sa gasesti, insa din cate am inteles, e specifica mai mult zonei Aradului, sper sa nu gresesc.

    RăspundețiȘtergere
  5. In vara asta ar trebui sa ajung pe la Timisoara ,asa ca poate poate o gasesc !

    RăspundețiȘtergere
  6. Sper sa gasesti, numai ca nici pe aici nu am prea vazut, deci... tot la Arad :D

    RăspundețiȘtergere
  7. daca va mai intereseaza branza liptai o gasiti zilnic in pietele din Arad, piata mare si piata M. Viteazul

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare