French croissant si alte arogante

Croissant cu spuma de mascarpone

si cu un sos acrisor de fructe de padure. Asa am incununat o seara frumoasa petrecuta alaturi de prietenii nostri Diana si Adi si pot sa spun cu mana pe inima ca acest desert este nu numai delicios, ci si foarte simplu de facut. Asta pentru ca asa cum v-ati putut da deja seama este „pe jumatate facut in casa”, cum spune o emisiune culinara. Bine, bine, daca tot vreti sa-mi gasiti nod in papura, recunosc: pe un sfert facut in casa. Dar ce conteaza cand la sfarsit iti culegi meritele cu zambetul pe buze, iar egoul tau de bucatar amator creste odata cu centimetrii din talie, semn ca iti place sa gatesti, dar (vai, vai!) adori sa mananci.  Acest desert a aparut ca urmare a unei idei abandonate de tiramisu, cu care vroiam sa-mi suprind musafirii. Cand am vazut croissantele proaspete, m-am gandit ca ar fi placut sa ma surprind si pe mine, asa ca a aparut urmatoarea poveste.
Spuma de mascarpone
250 gr mascarpone
1 ou
Zahar (eu am pus cam 3 linguri rase la galbenus si 4 la albus)
Sosul de fructe
200 gr fructe de padure (puteti inlocui si cu sos de ciocolata)
Zahar (4 linguri)
Si, vedetele absolute, croissantele bufante cu unt.
 Pentru spuma de mascarpone amestecam galbenusul cu zaharul, adaugam mascarpone, iar albusul batut bat cu zaharul il punem la sfarsit, mixand usor ca sa nu isi piarda din volum. Dati compozitia la frigider si pregatiti sosul, incalzind fructele pe foc mic cu zaharul, pana acesta se topeste. Pe croissante am mai pus putin unt si le-am incalzit doua minute la cuptor, le-am cadorisit cu spuma de mascarpone si sosul de fructe. Putin zahar pudra pentru acel finish touch  si da, da, da, experienta asta se va repeta. 
Probably not as soon as you might think, pentru ca de cateva zile incerc sa renunt la orgiile culinare cu care m-am obisnuit si sa mananc a little more light and healthy, ca sa ma mai scap de kilogramele in exces. Iar excesul, sa ma credeti pe cuvant, e exagerat de exagerat. Desertul a fost inlocuit cu exercitiile cardio la sala, dar... trebuie sa marturisesc: doua-trei patratele de ciocolata neagra pe zi sunt pacatul la care nu cred ca voi renunta.

Comentarii

  1. ha,ha,ce simpatica esti,umlutura e super,sigur au fost perfecte,pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. au fost bune, Ina, dar din pacate nu se va mai intampla prea curand - maxim o data pe luna un desert mai de Doamne ajuta. Pana atunci va astept cu sugestii de dulciuri dietetice - daca o exista asa ceva :D. :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata nemaipomenit de bineeeeeeeeeee.....Bravo tie pentru idee...!
    Dulciuri dietetice ???Hmmmmmm....sa-mi spui si mie, te rog, cand le gasesti....
    Te tzuc Mirela.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce bine arata, vreau si eu... Cit despre dulciuri dietetice, fac eu... ma uit la cele adevarate si nu le maninc si uite asa devin dietetice pentru mine... hi, hi...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sidy - multumeeeeesc, dar, asa cum am spus nu e tocmai meritul meu, insa sa stii ca e foarte gustos. In ceea ce priveste dulciurile dietetice, tocmai asta va intrebam eu pe voi, ca nici eu nu prea cunosc. Te pup cu drag, Sidy!
    @Daniela - Daniela, si eu vreau, dar zic pas. Esti foarte curajoasa sa te mai si uiti la dulciuri, dar trebuie sa existe ceva mai dietetic, dulce si savuros si pentru noi gurmandele. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Ingenioasa si simpatica la fel ca intotdeauna! Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare