Say cheeseeeee cake!

Cheesecake cu sos de fructe de pădure


V-am spus că nu am mai mâncat prăjitură cu brânză până acum? În afară de o plăcintă cu brânză dulce şi stafide, din care am încercat de vreo două ori, am refuzat să mănânc astfel de deserturi. De ce? Pentru că aveam bine băgată în cap ideea că brânza ţine de sfera produselor sărate şi că nu merge cu ceva dulce. Iar ca să vă demonstrez că era chiar mai mult decât o idee, acum vreo cinci ani mi-am cumpărat câteva mini-pateuri cu brânză. Vânzătoarea în loc să îmi dea ceea ce îi cerusem, respectiv cu telemea, mi-a dat cu brânză dulce şi stafide. 
Nu o să vă relatez aici ce senzaţii am avut după ce am mâncat dintr-o bucată şi cum mi-a fost greaţă vreo două zile. Se pare, însă, că, odată cu vârsta, se mai schimbă şi gusturile. Iar cum nu există blog culinar fără cheesecake am zis să încerc şi eu una din variaţiunile pe aceeaşi temă, ca să văd cum o fi. Surpriza a fost una de proporţii! Nu numai că mi-a plăcut foarte mult, dar chiar a urcat în top 10 prăjituri preferate, astfel că o să mai fac şi altădată. Inspiraţia mi-a venit din acest număr al Good Food (fac colecţie de câteva luni), pentru că minunăţia se etala în toată splendoare fix pe copertă.


Ingrediente
Pentru blat
un pachet de 200 g de biscuiţi digestivi
o treime din pachetul de unt

Compoziţie
300 g de mascarpone
500 g brânză dulce
200 g smântână dulce
două ouă
două plicuri de zahăr vanilinat
o esenţă de vanilie
175 g de zahăr

Ornată cu sos de fructe de pădure, fulgi de ciocolată şi o linguriţă de mascarpone.

Se topeşte untul şi se fărâmiţează biscuiţii. 
Se ung formele (eu am folosit o tavă de chec şi o crăticioară mică) cu ulei şi se tapetează cu hârtie de copt. Se aşază amestecul de biscuiţi şi unt şi se presează bine.
Se introduc vasele la cuptor, la foc mediu spre mic, pentru circa zece minute. Între timp pregătim compoziţia. 
Se pun toate ingredientele într-un castron şi se foloseşte mixerul pentru a omogeniza compoziţia. 
Se scot tăvile din cuptor şi se toarnă crema de brânză peste biscuiţi. Focul se păstrează mediu spre mic, iar cheesecake-ul trebuie să stea la cuptor pentru circa o oră şi jumătate. 
După ce a trecut o oră şi jumătate, cheesecake-ul este gata. Auriu, pufos, iar casa toată miroase a sărbătoare.
Şi cea de-a doua tavă.Se lasă în cuptor până se răcesc.
Sosul de fructe se pregăteşte ca aici, după care se adaugă peste prăjitură, pentru un plus de savoare.
Se mai aruncă şi câţiva fulgi de ciocolată peste. Am adăugat şi o linguriţă de mascarpone pentru cremozitate şi am servit cu foarte mare poftă. Credeţi-mă, este delicioasă! 

BON APPETIT!

Comentarii

  1. papilele mele gustative au luat-o razna la vazul acestei retete:P, cu tot cu pozele aferente. mirela, esti cea mai pofticioaso-meseriasa bucatareasa:p

    RăspundețiȘtergere
  2. :))). Wai, cate complimente, Olivera. Acum chiar ca ma simt mandra in toalele mele, sau cum s-o zice in grai banatenesc. Mai am de-o portie, asa ca te poftesc cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc, Mazi! E un adevarat compliment, venind tocmai de la tine. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut cheescake ul si mi a iesit-spre surprinderea mea-deci o reteta usoara si delicioasa

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur, Miha. In curand trebuie sa incerc si varianta "la rece". Te tin la curent!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare