French Quiche

Tarta Quiche Lorraine

Da, "eat me baby one more time" ar cam fi titlul de lucru pentru aceasta tarta specific frantuzeasca pe care am descoperit-o la Fropin. Da, brutaria mea preferata comercializeaza astfel Quiche Lorraine in varianta mini-tarte, iar, desi pretul este un pic cam piperat (4.5 lei bucata) sunt foarte, foarte gustoase. Cea facuta de mine a fost si mai si. Mda, stiu ca suna a lipsa de modestie, dar credeti-ma pe cuvant, ca trebuie sa incercati o Quiche Lorraine de casa, perfecta pentru o seara cu prietenii sau un picnic. Asadar si prin urmare, nu va speriati de faptul ca ar fi greu de facut, pentru ca nu e deloc asa. Nici de mancat nu e prea greu, ba din contra, dispare ca prin minune de pe farfurii. Poze din timpul prepararii de data aceasta nu am, pentru ca ultima data cand am preparat-o nu aveam inca blogul culinar. Oricum, o sa incerc sa fiu cat mai explicita in indicatiile necesare, astfel incat sa fiti multumiti (si ghiftuiti) de rezultat.
Si, da! Daca as avea un mic bistro, bacanie, pub, fie el ce-o fi, cu siguranta aceasta tarta ar fi in meniu, alaturi de alte cateva mici obsesii ale mele.
Ingrediente aluat:  200 de grame de faina, 100 de grame de unt, sare, 2 linguri cu apa rece
Se amesteca toate incredientele pana iese un aluat destul de tare care se da la frigider pentru cateva ore. Eu il fac cu o zi inainte si il las in folie la rece pana il pregatesc. Daca sunteti foarte grabite/grabiti, puteti folosi si aluat foietaj din comert, insa trebuie sa stiti ca are o textura diferita, iar tarta o sa semene mai mult cu un fel de placinta taraneasca. Nu ca asta ar fi ceva rau, dar trebuie sa incercati si varianta tipic frantuzeasca, deoarece este mult mai gustoasa. 
Se asaza aluatul in tava si se da la cuptor (acoperiti cu hartie de copt si puneti cateva boabe de fasole ca sa nu se umfle, ca aici) pentru circa 15 minute, cand va fi usor rumenita pe margini.
Ingrediente compozitie:
350-400 de grame de smantana
200 de grame de cascaval ras
200 de grame de bacon taiat in feliute subtiri
5 oua 
piper, sare
praz (optional), ardei gras (optional)

Baconul se prajejte intr-o tigaie fara adaos de ulei pentru 3-4 minute, pana devine usor crocant. Smantana se bate bine cu ouale, sarea si piperul dupa care se adauga cascavalul ras. Asezati trei sferturi din bacon peste tarta, dupa care adaugati amestecul de smantana. Prazul sau ardeiul gras taiate in feliute subtiri se pun peste compozitie, impreuna cu restul de bacon. Se da la cuptor pentru 40 de minute. Este o minunatie, parol!
PS: Nu uitati de tarta cu lemon curd si bezea, o alta minunatie perfecta pentru un desert socant de delicios
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Ciao Mirela,ai explicat asa de bine, ca si daca nu ai reusit sa faci poze pas- cu pas ,se intelege modul de preparare. Toate cele bune si spor la bloguit !

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc. Si gustul e minunat :)

    RăspundețiȘtergere
  3. m-ai nenorocit draga madame.sunt la cura, am dat de fileul de salau ,apoi de quiche,apoi de... en efet, ma apuc de treaba, dar sa stii ca nu e cinstit sa postezi minunile alea pe blog. Ceasul rau, pisica neagra!

    RăspundețiȘtergere
  4. a iesit o minunatie, exact cum arata in pozele tale.
    merci frumos. am inceput sa citesc acest blog de o saptamana si am gatit niste chestii grozave, datorita tie.
    spor la gatit. csaby

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Vanda, nenorocirea nu poate fi asa de mare ca nici una nici cealalta nu sunt bombe calorice. :)
    Csaby, ma bucur mult ca iti plac si sa ma tii la curent cu ce ai pregatit. Sunt curioasa. Spor si tie la gatit. Cu drag, Mirela

    RăspundețiȘtergere
  6. Super. A iesit identica cu a ta! Spor in continuare !

    RăspundețiȘtergere
  7. Draga Mirela reteta ta este extraordinara,am fost tare bucuroasa cind am facuto si am gustato,asa ceva am mai mincat in Paris si Strasbourg excelenta!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare