Light and fluffy bread rolls

 Chifle pufoase
Tare mi-au placut aceste chifle, iar daca faceti "share" cu ele, veti fi si mai multumiti, asta pentru ca laudele ma ung la suflet. Ce sa fac, asta mi-e multumirea dupa cateva ore de truda in bucatarie, un sincer si calduros "yammmyyy". Iar paine calda, mai ales chiflele astea pufoase, nici nu mai ajung la felul doi, deoarece se evapora deja sub un strat generos de unt si cateva faramituri de branza chiar dupa ce au fost coapte din cuptor. Ca sa va conving ca merita sa le incercati trebuie sa va povestesc si de aroma cu care va umplu casa. Va dati seama cam despre ce vorbesc daca va spun ca pe langa clasicele ingrediente ale unei paini, acestea mai au in compozitie unt si lapte, asa ca va las pe voi sa va imaginati.
Ingrediente
1 kg faina alba
un cub de drojdie
400 ml lapte caldut
200 ml apa calduta
100 gr unt topit
1 lingura de zahar
sare
mac si susan

Se asaza faina intr-un castron, iar in mijloc se face un cuib in care asezam drojdia faramitata si amestecata cu zaharul, peste care adaugam cam o cescuta de lapte caldut si una de apa. Lasam 10 minute sa se umfle maiaua, dupa care adaugam si untul topit. 
Amestecam compozitia si turnam peste restul de lapte si apa calduta, pana se formeaza un aluat destul de compact ca sa se dezlipeasca de pe marginile vasului, dar nu tare. Punem si sarea si framantam bine cel putin 10 minute. Lasam o ora la dospit.
Rupem bucati din aluat si le dam forma de chifle. Mie mi-au iesit doua tavi de chifle dintr-un kilogram de faina. Le ungem cu putin lapte si le presaram cu mac si susan. Inainte sa le bagam la cuptor, le mai lasam 20 de minute in tava la dospit. 
Le coacem cam 35-45 de minute, pana devin aurii. Se odihnesc (daca rezistati) sub un prosop de panza si le mancam cu multa pofta si spor.
BON APPETIT!

Comentarii

  1. as incerca si eu dar ne plac chiflele fara zahar,fara lapte,oare doar apa or iesi?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ina, draga, la un kilogram de faina zaharul nici nu se simte, ajuta doar ca drojdia sa creasca mai bine, dar cred ca merge si fara. Si fara lapte merge, nu or sa iasa, zic eu, la fel de albe si pufoase, dar cu siguranta or sa fie foarte gustoase. Eu zic sa incerci propria ta adaptare si sa ma tii la curent cu rezultatul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sant foarte frumoase painicile tale!Brava!

    RăspundețiȘtergere
  4. plecat de 20 de ani din tara fara sa ma intorc...toate meniuriles sint perfecte...bravo Mirela
    Nu ai prin fundul sertarelor si reteta des mici ?
    Merci

    RăspundețiȘtergere
  5. Salutare! Uite aici o reteta de mici care sigur este buna. http://www.cevabun.ro/mititeii-de-la-carul-cu-bere-povestea-reteta-proba/
    Bine ai venit pe blogul meu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Madamelechef,iti multumesc din suflet pt. reteta ta de piinisoare,le-am facut si eu pentru prima oara in viata si vreau sa-ti spun ca le-am servit musafirilor mei la mic dejun cu dulceata,mezeluri si brinza moale de diferite feluri,au fost delicioase felicitari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare