Guilty or not guilty pleasure

Tarta cu visine, crema de lamaie si bezea
Stiti deja ca ador tartele. De data asta a trebuit sa fac ceva care sa intruneasca mai multe conditii esentiale: sa fie acrisoara, dar nu foarte, sa aiba visine (fructele mele preferate) si bezea. Aaaa, da, si blatul a fost cu mac. As zice ca e combinatie proprie, dar cine stie, nu cred eu sa fie unica.
Pentru aluat trebuie sa faceti CLICK AICI si sa mai adaugati o lingura de mac. Il dati la frigider minimum 30 de minute (eu de obicei il las peste noapte) dupa care il asezati in tava. 
Mai dati la frigider pentru 20 de minute, timp in care dati drumul la cuptor sa se incinte. Intepati aluatul cu furculita, din loc in loc, si asezati hartie pergament peste si boabe de fasole, ca sa nu se umfle aluatul. Dupa 12 minute la cuptor (foc mediu) arata cam asa.
Eu am imptovizat o crema de lamaie, nu am facut-o pe cea numita lemon curd, deoarece mi s-a parut ca tarta ar iesi prea acra, in combinatie cu visinele. Ce am folosit pentru crema?
3 galbenusuri
zeama de la o lamaie
coaja de la o lamaie
70 gr unt
200 gr lapte
8 linguri de zahar
Am frecat galbenusurile cu zahar pana s-au facut spuma, am adaugat zeama si coaja de lamaie si laptele. Le-am fiert cam 5 minute la bain marie, cu atentie sa nu se taie crema. Dupa ce a inceput sa se ingroasa, am dat-o de pe foc si am amestecat untul. Se pun visinele (eu am avut congelate, deci trebuie lasate sa se dezghete si sa se scurga de zeama, in prealabil) si peste ele se adauga crema.
Albusurile ramase (de la cele trei oua) se bat bat cu sapte linguri rase de zahar. Se aseaza bezeaua peste tarta si se da la cuptor pentru 10 minute.
A fost o nebunie de tarta. Very tasty, indeed. Cred ca merge cu orice tip de fructe, iar crema de lamaie ii da o savoare aparte. Deja imi lasa gura apa numai cand imi amintesc.
BON APPETIT!

Comentarii

  1. Ca de obicei... DELICIOS! Il invidiez pe sotul tau! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai, vai, invidiosule! Ce sa-ti fac daca n-ai fost cuminte, ca primeai o portie generoasa de langosi. Acum trebe sa ma convingi ca o meriti :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa tarta ..nu-i lipseste nimic!
    Complimente pentru blog !

    RăspundețiȘtergere
  4. mama ce bunatate! Ai facut bine ca nu ai pus lemon curd ,era prea acrisoara!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ceau, Nicoleta, iti multumesc mult de aprecieri si ma bucur ca ti-a placut tarta. Hope we stay in touch.
    Angela, draga, a fost chiar buna. Daca aveam visine proaspete sigur era si mai buna. Sper ca te-ai facut bine. Pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
  6. tarta e foarte buna,o sa fac si eu
    Mirela pe blog-ul meu poti scrie comentarii ?
    Angela mi-a spus ca are probleme cu asta,te rog frumos sa-mi spui ce trebue facut in caz de sant probleme cu postat comentariile

    RăspundețiȘtergere
  7. Ceau, Ina. Eu nu am avut probleme, mie mi-au aparut comentariile postate pe blogul tau. O fi fost o eroare de conexiune sau ceva de genul, se mai intampla. Deocamdata e bine, zic eu

    RăspundețiȘtergere
  8. foarte tare... arata foarte bine si cred ca e la fel de gustoasa... am sa o incerc si eu... promit...
    imi place foarte tare blogu tau ;;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Mersi mult, Andreea. Reciproca e valabila sa stii. Si eu o sa incerc niste bunatati de pe acolo. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  10. Waw ce bunatate !!!!
    Neaparat trebuie sa o incerc si eu....
    Am sa-ti spun cum mi-a iesit, cand o fac !

    RăspundețiȘtergere
  11. ce bunatae,cand vine sezonul o s-o incerc cu cirese ca aici din pacate visinele nu se gasesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Da, chiar a fost gustoasa. Cu cirese sunt sigura ca va fi la fel de buna.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare