The chicken invaders

Pui cacciatore 
O reteta clasica si primul meu concurs culinar. Cam la asta s-ar rezuma acest post, daca nu ar fi vorba aici si de niste vase frumoase si speciale, pe care le ravnesc din suflet. Acesta este si motivul pentru care am ales aceasta reteta de pui. Vasele Pyroflam sunt versatile, deci perfecte pentru puiul cacciatore, care se pregateste, in prima faza pe aragaz, iar in etapa finala se rumeneste in cuptor. Vedeti "arsura" aceea delicioasa de pe vasul meu de yena, producatorii promit ca nu va mai fi nevoie sa ne rupem mainile frecand vasele ca sa le scoatem la lumina, intrucat Pyroflam mai are o supercalitate: nu se pateaza!
Dar, gata! Ca nu vreau sa sune ca o reclama din aceea imbecila la Dry Cooker. Ca sa va convingeti, eu zic sa incercati si voi, pentru ca hypermarketul Real are o oferta speciala, cu un discount de 50%. Eu am mai achizitionat de aici, in urma cu ceva timp, strangand puncte, un wok special, care, pot spune fara pic de exagerare, ca e cel mai folosit vas de gatit din bucataria mea. 
Acum, sa trecem la treaba! :D 
  • 5 linguri de ulei de masline
  • 3 cepe medii
  • 3 morcovi
  • 2 ardei grasi 
  • 5-6 catei de usturoi
  • 4 pulpe de pui (eu am folosit doua pulpe intregi si doua aripi)
  • un ardei iute 
  • 150 gr de masline (eu am folosit verzi)
  • 250 ml vin rosu (va sfatuiesc sa folositi demisec sau demidulce)
  • 400 gr rosii proaspete
  • 5-6 frunzulite de salvie
  • o ramurica de rozmarin
  • cateva fire de patrunjel
  • sare, piper
1. Uleiul se incinge intr-o cratita incapatoare, in care adaugam pulpele de pui si le prajim cinci minute, la foc mediu spre mic, dupa care adaugam ceapa tocata, morcovul taiat rondele si ardeiul gras cubulete. 

2. Asezonam cu sare si piper si adaugam ardeiul iute tocat (cu seminte, pentru o aroma intensa si fara seminte, pentru un gust mai estompat), usturoiul maruntit, frunzele de salvie, maslinele si le imbatam cu vinul rosu bogat si el in arome. Lasam sa fiarba, pana ce un sfert din lichid s-a evaporat.

3. Este timpul acum pentru rosii sa intre in scena, dupa ce au fost curatate de pielita si taiate in cubulete. Le adaugam la tocanita, lasam sa fiarba 3 minute si luam vasul de pe foc. 

4. Golim partea lichida a preparatului intr-un vas pentru cuptor, adaugam crenguta de rozmarin (intreaga, pentru a o putea indeparta din mancare) pulpele de pui si dam la cuptor pentru 25-30 de minute, la penultima treapta a cuptorului, pana se rumeneste mancarea si sosul devine cremos Se asezoneaza cu patrunjel tocat.
Se poate servi cu o painica proaspata, crocanta si delicioasa, noi asa am facut, dar merge, la fel de bine si cu piure de cartofi sau orez. Un pahar de vin rosu, cu personalitate, se potriveste foarte bine. Cred ca acest "chicken cacciatore" este un fel de "boeuf bourguignon" al italienilor, deci o nebunie de arome, creata din ingrediente simple, de sezon, cu multa pasiune si un ingredient minunat: vinul. Nu ar fi rea, nu-i asa?!, o traducere aproximativa in romana, gen "pui betiv". 
Bon appetit!

Comentarii

  1. Sa va fie de bine...sa stii ca aceste vase sant foarte bune,se spala usor si sant bune cam pt orice.Eu nu stiu cum am reusit sa sparg doua vase din astea,unul pe aragaz s-a crapat in 2000 de bucatele si inca nu am inteles de ce,iar al doilea s-a nenorocit in masina de spalat vase.Oricum cele care au supravietuit isi fac treaba in continuare si inca de multi ,multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper sa ma cadoriseasca si pe mine Real cu unul, daca nu, nu-i bai, ca daca spui ca e asa grozav probabil ca in timp o sa le "colectionez" si eu!

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu le folosesc cu placere,cum ziceai si tu sant bune ca se spala usor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunatie de pui dar si de vase...
    Eu folosesc unul de cava timp si sunt foarte multumita de el...merita toti banii !!!
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Mersi, Sidy! Na, uite la voi, ce norocoase sunteti? Dar de unde stiati voi de vasele astea, ca eu de abia acum am auzit de ele?

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte tentanta reteta. Am sa fac si eu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-e in gand s-o fac si eu chiar daca-i cam cald ... oricum am retinut-o la favorite
    Nu mai ai noutati pe blog ... Nu ai si un loc'sor sa ma pot abona pe mail la blogul tau ...

    RăspundețiȘtergere
  8. This is the precise weblog for anybody who needs to seek out out about this topic. You notice so much its almost arduous to argue with you. You positively put a brand new spin on a subject that's been written about for years. Nice stuff, simply nice!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare